Publicaties

Binnen de stichting worden door de leraren ervaringen gebundeld in lezingen en studies verricht naar het boeddhisme. Het prachtige resultaat daarvan wordt opgetekend in boeken en publicaties. Wij nodigen u van harte uit kennis te maken met het boeddhisme.

Alle publicaties zijn te bestellen via info@stichtingbodhisattva.nl
De prijzen zijn exclusief eventueel te maken verzendkosten.

Boeddhistische weerspiegelingen
Auteur: Dorien Quik
Dit zijn stukjes tekst die u wellicht inspireren en die gekozen zijn uitIn relatie zijn met jezelf én de ander vanuit boeddhistisch perspectief‘. meer lezen

Van Levenswiel naar Dharmawiel
Auteur: Dorien Quik
Van Levenswiel naar Dharmawiel is het pad naar binnen. Dit innerlijk pad is gebaseerd op kennis en methode. Hierdoor zullen dagelijkse bezorgd-heden langzaam verschuiven naar een innerlijk weten. Dit weten heeft geen kennis van buitenaf nodig, het ontstaat spontaan.
Hiervoor hebben we kennis nodig over de werking van de geest. Doordat we in een lichaam zijn, zijn we in staat de geest vanuit twee naturen te bestuderen: de absolute en de relatieve. meer lezen
Prijs € 15,50

De kracht van de innerlijke Glimlach Auteur: Dorien Quik
In de boeddhistische filosofie vertegenwoordigt de innerlijke glimlach onze spirituele wereld, die ‘als vanzelf’ ontstaat door de aanwezig-heid van de innerlijke vreugde in ons hart. De glimlach is een natuurproduct, die we bewust kunnen ervaren door de geest op een juiste wijze te trainen. Voor deze training hebben we wel kennis nodig over de werking van de geest met de daarbij behorende meditatieve ervaring. Kennis bevindt zich in het hoofd en in meditatie wordt deze kennis ervaren in het hart. meer lezen.
Prijs € 12,95

Het pad van de Bodhisattva

Prijs € 10,-

In relatie zijn met jezelf én de ander