Boeddha vakantie: genieten van ontspanning

Gun jezelf een prachtig mooie week waarin ontspanning en creativiteit elkaar afwisselen, zodat je weer in natuurlijke verbinding bent met je hart, je innerlijke wijsheid.

Elke dag begint met ontspanning d.m.v. Yoga, daarna geef en ontvang je een zachte massage op de voeten, handen en het hoofd, de MetaMorfoseMassage.
Na een vegetarische lunch brengt Qi Gong je helemaal in balans en maak je met elkaar in alle rust een Zandmandala volgens Tibetaanse traditie.

Dagelijks programma

10.00 – 10.45    Yoga
Onder begeleiding van Anneke Strietman

11.00 – 12.45    MetaMorfoseMassage (maandag/woensdag/vrijdag)
Onder begeleiding van Stichting MMM

11.00 – 12.45    Natuurwandeling (dinsdag/donderdag)
Onder begeleiding van Marjolein Weda

12.45 – 13.30    Vegetarische lunch
Verzorgd door Nicolien Bil

13.30 – 15.00    Qi Gong
Onder begeleiding van Irene Olyve

15.15 – 16.15    Zandmandala maken
Onder begeleiding van Gerda Hol

Yoga
Beleef yoga vanuit gevoel en hart. Leer te bewegen met zachtheid, aandacht en liefde voor jezelf. Yogadocente Anneke Strietman gaat intuïtief te werk in haar workshops. In alle rust laat zij deelnemers voelen wat bewegingen in lichaam en geest teweeg brengen.
Meer lezen: https://annegjeszenenyoga.com/

MetaMorfoseMassage

Maak kennis met een unieke methode om weer in je natuurlijke zachtheid en spontaniteit te komen. Zacht cirkelende bewegingen op de reflexzone van de wervelkolom, op de voeten, de handen en het hoofd zorgen voor een natuurlijk herstel van het evenwicht tussen willen, voelen en denken. Het kan ruimte geven in lichaam en geest, waardoor je meer gaat leven vanuit je hart. Op maandag en woensdag leer je delen van de massage en oefen je op elkaar. Op vrijdag geef en ontvang je een hele massage. Alleen de sokken en schoenen hoeven uit.

Deze introductiecursus wordt gegeven door Stichting MetaMorfoseMassage en staat onder leiding van Sylvia van der Laan en Debbie Quispel. Meer lezen over deze stichting:Stichting MetaMorfoseMassage

Lunch

Van 12.30 tot 13.30 uur is er een uitgebreide, vegetarische lunch die aangeboden wordt door Nicolien Bil.

Qi Gong – Chi Neng

Ervaar de heilzame werking van Chi Neng, een vorm van Qi Gong. Door langzame, meditatieve bewegingen kom je meer in verbinding met jezelf. Door gefocust en met aandacht te oefenen, ontstaat innerlijke rust. De natuurlijke samenwerking tussen lichaam en geest bevordert het terugkomen bij je bron, je hart. Instructeur Irene Olyve ziet het als haar missie om anderen meer rust en balans in hun leven te laten vinden. Bij goed weer wordt de workshop Chi Neng gegeven in onze tuin. Meer lezen: https://ireneolyve.nl/

Zandmandala

Werk aan een zandmandala, aan de hand van een patroon. Mandala is een woord uit het Sanskriet en betekent ‘cirkel’. In de Tibetaans boeddhistische traditie werken monniken soms maanden aan een zandmandala, om deze vervolgens te vernietigen als symbool voor vergankelijkheid. De workshop worden begeleid door Gerda Hol.

Data: maandag 26 t/m vrijdag 30 augustus 2024

Kosten: De prijs voor deze Boeddha vakantieweek is €250,- incl. lunch, koffie en thee.
Het bedrag graag vóór 20 augustus overmaken op bankrekeningnummer NL24 ABNA 0433854162 t.n.v. Stichting Bodhisattva met vermelding van Boeddha vakantie.

Locatie: Prins Alexanderweg 54b, Huis ter Heide (Zeist)

Informatie: info@stichtingbodhisattva.nl of bel met Marjolein Weda tel. 06-48242177

Aanmelden: info@stichtingbodhisattva.nl met vermelding van je naam en Boeddha vakantie

N.B. Overnachtingen zijn niet inbegrepen. Er zijn diverse mogelijkheden om in de omgeving van Huis ter Heide te overnachten.