Stiltedag op 28 december

onder leiding van Dorien Quik

Op deze dag keren we onze aandacht naar binnen om hernieuwd kennis te maken met onze innerlijke zuiverheid.

Van 10.00 uur – 11.00 uur, het eerste uur van stilte, doorschouwen we het afgelopen jaar in zijn vele facetten. Uiteraard komen verdrietige en mooie momenten in onze herinneringen op, die we transformeren naar mededogen en vervolgens schenken we dit aan het universum.

Van 11.30 uur tot 16.30 uur zullen meditaties worden afgewisseld met loopmeditaties. Door de kracht van de stilte en de onderlinge verbondenheid zal de terugkeer naar onze innerlijke zuiverheid heel natuurlijk en spontaan verlopen. Dan zullen we om 16.30 uur zacht de mantra van mededogen reciteren en dit om 17.00 uur schenken aan de wereld.

Vanaf 17.00 uur praten we weer met elkaar en volgt er een gezamenlijke maaltijd tot ongeveer 19.00 uur.

Heeft u geen of weinig ervaring met het boeddhisme of met meditatie dan zou dit een mooie kennismaking kunnen zijn.

Datum: 28 december

Tijd: van 10.00 – 19.00 uur

Locatie: Het Eemklooster, Daam Fockemalaan 22 in Amersfoort

Programma:

10.00 – 11.00 uur: meditatie
11.00 – 11.30 uur: koffie/thee in stilte
11.30 – 12.00 uur: loopmeditatie
12.00 – 12.30 uur: meditatie
12.30 – 13.30 uur: lunch in stilte
13.30 – 14.00 uur: loopmeditatie
14.00 – 15.00 uur: meditatie
15.00 – 15.30 uur: thee/koffie in stilte
15.30 – 16.00 uur: loopmeditatie
16.00 – 16.45 uur: meditatie
16.45 – 17.00 uur: reciteren van de mantra ‘Om mani padme hung’
17.30 – 19.00 uur: gezamenlijke maaltijd

Kosten: €60 incl. koffie, thee, lunch en diner, welke overgemaakt kunnen worden op bankrekening NL24 ABNA 0433854162 t.n.v. Stichting Bodhisattva met vermelding van Stiltedag.

Informatie en aanmelden: info@stichtingbodhisattva.nl of tel. 0628373039