Stichting Bodhisattva

Doelstelling van Stichting Bodhisattva.

De stichting heeft de ideële doelstelling het boeddhisme, zonder voorkeur voor een bepaalde richting of stroming binnen het boeddhisme, als levensfilosofie onder de aandacht te brengen. Om dit doel te kunnen verwezenlijken organiseert de stichting boeddhistische filosofie- en meditatielessen, lezingen, themadagen, Jataka-avonden, leesgroep-bijeenkomsten, een Stiltedag en behandelingen en cursussen MetaMorfoseMassage.

De stichting beschikt over een uitgebreide bibliotheek, waaronder ook onze boeken Inzicht in de grondgedachten van het boeddhisme en Hand in Hand met Boeddha deel 1 en 2, zodat de opgedane kennis verder verdiept kan worden.

De onkosten van de stichting worden zo laag mogelijk gehouden; alle werkzaamheden worden verricht door vrijwilligers, waardoor alle netto opbrengsten ten goede komen aan de Jeannine and Billy’s Children’s Foundation’, het JBCF in Cambodja, en aan Dharmaleraren.

Dharmadocent en gastdocent.

Stichting Bodhisattva is opgericht door mevrouw drs. Dorien Quik (dharmadocent) en de heer Peter Schuh (gastdocent). Beiden praktiseren het boeddhisme al vele jaren en hebben in de loop van de tijd diverse boeddhistische studies zoals de LamRim en de vijfjarige opleiding Boeddhistische Filosofie met succes afgesloten. Daarna hebben zij diverse cursussen bij verschillende boeddhistische leraren gevolgd. Omdat het betreden van het pad van de Dharma een eeuwigdurende ontwikkelingsweg in zich draagt gaan ze nog altijd verder met het bestuderen van de Dharma. Dit is  de reden is dat zij vanaf 11 oktober 2019 niet meer in het bestuur plaatsnemen.