Een driejarige opleiding tot Dharma-instructeur gegeven door Amnyi Trulchung Rinpoche voor dharmacursisten en niet-dharmacursisten

Amnyi Trulchung Rinpoche is in samenwerking met Stichting Bodhisattva een driejarige opleiding tot instructeur van Shantideva’s Pad van de Bodhisattva gestart. Het is nog mogelijk om in deze opleiding in te stromen. Meer lezen.

Voor dharmacursisten:
Deze opleiding staat voor dharmacursisten mede onder leiding van Dorien Quik en heet de Shantidevagroep.

Rinpoche geeft een keer in de maand een teaching via Zoom. Gedurende de volgende weken bestudeert de Shantidevagroep -via Zoomsessies- met elkaar en met Dorien de leerstof. In de sessies met Dorien worden vragen over de leerstof beantwoord. Ook kan de cursist zich oefenen in het lesgeven.

Na afronding van ieder hoofdstuk van The Nectar of Manjushri’s Speech is er gelegenheid om reflectievragen te beantwoorden, die door Amnyi Trulchung Rinpoche zijn opgesteld. Deze antwoorden worden nagekeken door Dorien. Na het derde jaar, als alle antwoorden op de reflectievragen zijn ingeleverd en nagekeken, wordt de cursus met een certificaat en een ceremonie afgesloten. De ceremonie wordt onder leiding van Amnyi Trulchung Rinpoche uitgevoerd.

Voor niet-dharmacursisten: Meer lezen.

Zoomsessies: van 19.30 – 21.30 uur:

6 en 18 december
4, 23 en 31 januari 2024