Een driejarige opleiding tot Dharma-instructeur gegeven door Amnyi Trulchung Rinpoche voor dharmacursisten en niet-dharmacursisten

Amnyi Trulchung Rinpoche start in samenwerking met Stichting Bodhisattva een driejarige opleiding tot instructeur van Shantideva’s Pad van de Bodhisattva. Meer lezen.

Voor dharmacursisten:

Deze opleiding staat voor dharmacursisten mede onder leiding van Dorien Quik en heet de Shantidevagroep.

Na het behalen van het certificaat ben je  bevoegd om als dharma-instructeur les te geven in Shantideva; het pad van de Bodhisattva.

Rinpoche geeft een keer in de maand een teaching via Zoom. Gedurende de volgende weken bestudeert de Shantidevagroep -via Zoomsessies- met elkaar de leerstof en met Dorien worden vragen beantwoord en kan de cursist zich oefenen in het lesgeven. Na afronding van ieder hoofdstuk van The Nectar of Manjushri’s Speech is er gelegenheid om reflectievragen te beantwoorden, die door Amnyi Trulchung Rinpoche zijn opgesteld.

Ieder jaar neemt Rinpoche een schriftelijk deelexamen af en na zijn goedkeuring kan verdere studie worden ondernomen. Na het derde jaar, als alle antwoorden op de reflectievragen zijn ingeleverd en nagekeken, wordt de cursus met een certificaat en een ceremonie afgesloten.

Voor niet-dharmacursisten: Meer lezen.

Zoomsessies, van 19.30 – 21.30 uur:

21 en 27 december
25 januari