Opleiding voor niet-dharmacursisten

Opleiding tot instructeur van ‘Shantideva’s Pad van de Bodhisattva’
De opleiding begint in maart 2022 en eindigt in februari 2025.
Rinpoche heeft aangegeven dat ook mensen die niet bij de stichting aangesloten zijn deze opleiding kunnen volgen!
Eenmaal per maand krijg je -via ons- een 3 uur durende teaching door Rinpoche op video gemaild. Het is de bedoeling dat je zelf thuis de stof bestudeert.
Na afronding van ieder hoofdstuk van The Nectar of Manjushri’s Speech is er gelegenheid om reflectievragen te beantwoorden, die door Amnyi Trulchung Rinpoche zijn opgesteld. Na het derde jaar, als alle reflectievragen zijn beantwoord, wordt de cursus met een certificaat en een ceremonie afgesloten. De ceremonie wordt onder leiding van Amnyi Trulchung Rinpoche uitgevoerd.

Lesmateriaal
Rinpoche spreekt Engels en gebruikt het boek:
The nectar of Manjushri’s Speech, uitgeverij Shambala, voor het commentaar op Shantideva’s pad van de Bodhisattva.

Er zijn twee Nederlandse boeken met de verzen zonder commentaar:
Het pad van de bodhisattva-krijger, uitgeverij Maitreya en
Śantideva het pad van de Bodhisattva, uitgeverij Dharma.
Daarnaast is er het boek: Het pad van de Bodhisattva, geschreven door Peter Schuh en uitgegeven door Stichting Bodhisattva (zie https://stichtingbodhisattva.nl/publicaties/).

Kosten€ 20,- per maand wat geheel ten goede komt aan Amnyi Trulchung Rinpoche.

Stichting Bodhisattva verzorgt het administratieve gedeelte (teaching mailen, lesgeld innen, et cetera) en geeft informatie over het afsluiten van de cursus.

Informatie en aanmelden via info@stichtingbodhisattva.nl of 06-22409645.