Cursussen/Workshops

1. Cursus: Inleiding tot de boeddhistische psychologie, door Janine Schimmelpenninck

Boeddhistische psychologie is een bijna 2.500 jaar oude psychologie en tegelijkertijd actueler dan ooit. Boeddhistische psychologie gaat over onze innerlijke natuur. Het beschrijft en verklaart de natuurlijke werking van onze geest aan de hand van 51 zogeheten mentale factoren.
Het doel van deze psychologie is begrijpen hoe je je eigen mentale welzijn op een natuurlijke manier kunt borgen en hoe je anderen daarbij kunt helpen. Dat maakt deze  psychologie zo realistisch en waardevol. Het is een zeer praktische psychologie, waarmee je direct aan de slag kan.

We nemen onze buitenwereld van binnenuit waar. De kwaliteit van onze waarneming wordt dus ook van binnenuit gegeven. Dat is waar je bij deze psychologie begint: binnen, bij jezelf, bij je waarneming. We zien wat we denken en denken niet wat we zien. Wat we denken en zien komt niet altijd overeen met de werkelijkheid, hetgeen veel problemen en conflicten veroorzaakt. Daarom is deze psychologie zo belangrijk.

In deze cursus zullen de belangrijkste punten van de boeddhistische psychologie aan de orde komen. Je leert de verschillende psychologische functies voor jezelf te ontdekken en hoe je deze bewuster kunt toepassen. meer lezen

2. Cursus Metamorfosemassage

De cursus MetaMorfoseMassage bestaat uit een basiscursus en een vervolgcursus: het is mogelijk om je alleen op te geven voor de basiscursus welke op 3 zaterdagen gegeven wordt. De vervolgcursus vindt later in het jaar plaats op 3 zaterdagen.
Heb je beide cursussen volledig afgerond, dan ontvang je een certificaat.

Data Basiscursus
Nog nader te bepalen