Workshop Natuurlijk Sterven
(wordt in het Nederlands vertaald)

Ponlob Tsangpa Tenzin Rinpoche
zal een tweedaagse workshop geven over

Natuurlijk sterven

In deze tweedaagse workshop zal Ponlob Tsangpa Tenzin Rinpoche ons de geestelijke veranderingen gedurende het stervensproces uitleggen.

Sterven heeft in onze cultuur een bittere bijsmaak daar we het sterven zien als een verlies. Dit is onze realiteit omdat we uitgaan van de persoon die we vanaf dat moment zullen moeten missen.

Binnen het Tibetaans boeddhisme is tijdens het sterven het geestelijke aspect het uitgangspunt van waaruit de stervende begeleid wordt. Dit helpt de stervende om te gaan met de natuurlijke veranderingen die zullen plaatsvinden.
Doordat dit proces al duizenden jaren bestudeerd is, worden de geestelijke veranderingen zeer gedetailleerd beschreven. Door kennis hierover te hebben zijn we in staat – ook al sterven we zelf op dat moment niet – helemaal met de stervende in dat proces aanwezig te zijn, omdat we weten waar de stervende op dat moment doorheen gaat.

Ponlob Rinpoche zal ons in detail alle geestelijke veranderingen met de daarbij behorende lichamelijke veranderingen uitleggen en daarbij geleide meditaties geven.
Dit zal een heel mooie basis worden voor ons eigen stervensproces, omdat we dan kennis hebben over de werking van de geest ten tijde van het sterven. Door de geschonken meditaties te blijven beoefenen zullen we ten tijde van het sterven helemaal bewust aanwezig kunnen blijven. Dan kunnen we helder en natuurlijk sterven.

Er is geen plaats meer om de workshop bij te wonen. Wilt u zich nog aanmelden, dan kunnen we uw naam noteren op de wachtlijst.

Datum:  28 en 29 mei

Tijd:       10.00 – 16.00 uur

Locatie:  De Schaapskooi, Birkstraat 131, Soest/Amersfoort

Kosten:  € 120,- voor de hele workshop, inclusief koffie/thee en uitgebreide lunch

Informatie en aanmelden: info@stichtingbodhisattva.nl of 06-28373039.

Bent u niet bezig met het boeddhisme maar hierin wel geïnteresseerd, dan bent u natuurlijk van harte welkom!

Ponlop Tsangpa Tenzin is de hoofdleraar van het bönpo klooster Triten Norbutse in Kathmandu. Na een nood-gedwongen onderbreking van twee jaar hoopt hij zijn jaarlijkse bezoeken aan Europa te hervatten. Wij zullen hem ditmaal ontvangen in het Tapiritsa Meditation Center in Amsterdam, voor een cursus van drie dagen – dus zonder logies.

Vrijdag 3 – zondag 5 juni:
10.30 – 12.45 onderricht
12.45 – 14.00 lunchpauze (zelf meebrengen)
14.00 – 16.15 onderricht

Locatie: Tapritsa Meditation Center
Sporadenlaan 85, Amsterdam (vrij parkeren)

Kosten: € 120,-   minima: € 80,-

Opgave: info@tapiritsa.nl