Ponlob Tsangpa Tenzin Rinpoche bij Stichting Tapiritsa

3-daagse cursus Boeddhaschap; 17-19 mei in Amsterdam

De staat van totale perfectie is niet anders dan boeddhaschap. Veel dzogchenteksten eindigen dan ook met een hoofdstuk over ‘het resultaat’. Zo luidt de titel van het laatste hoofdstuk van het Meditatie-handboek voor de beoefening van totale perfectie: Het definitief ontwaren van het resultaat, de drie dimensies van boeddhaschap. Dit is wat Ponlob Rinpoche dit jaar zal behandelen.

Zoals gebruikelijk zal hij daarbij ook introductie geven in de natuurlijke staat, door middel van sprekende voorbeelden en praktische oefeningen.

Als je al ervaring hebt met dzogchen, zal zijn onderricht dit bestendigen en verdiepen. Maar het weekend is ook geschikt voor beginners, want de beoefening van dzogchen begint met introductie.

Ponlob Tsangpa Tenzin Rinpoche is de hoofdleraar van het bönpo klooster Triten Norbutse in Kathmandu. Hij wordt geroemd om zijn bijzonder heldere en praktische uitleg van de millennia oude kennis van de bon traditie.
Stichting Tapiritsa zal hem ontvangen in het Meditatie Centrum Tapiritsa in Amsterdam, voor een cursus van drie dagen.

Vrijdag 17 – zondag 19 mei:
10.45 – 12.45 onderricht
12.45 – 14.00 lunchpauze (zelf meebrengen)
14.00 – 16.00 onderricht

Locatie: Meditatie Centrum Tapritsa
Sporadenlaan 85, Amsterdam (vrij parkeren op de Akersluis)

Kosten: € 135; gereduceerd tarief: € 90,- (naar giro NL10TRIO0390926639 t.n.v. Stichting Tapiritsa).

Meer informatie en opgave: info@tapiritsa.nl