Introductie boeddhistische filosofie & meditatie; de kracht van de innerlijke glimlach

begeleid door instructeurs die meer dan 13 jaar in opleiding zijn bij de stichting

Altijd al op zoek geweest naar de wijsheid van het Oosten, daar waar ze de werking van de geest tot in detail hebben uitgewerkt? Dan zal deze cursus waarbij de leer van Boeddha Shakyamuni, de dharma, centraal staat, je veel inzichten kunnen geven.

In de boeddhistische filosofie vertegenwoordigt de innerlijke glimlach onze spirituele wereld. Op 8 maandagochtenden zullen we onderzoeken of de natuurlijke staat van onze geest ons een gelukzalig gevoel kan schenken, dat als een innerlijke glimlach door onze persoonlijkheid heen straalt. Bron is het boek ‘De kracht van de innerlijke glimlach’ geschreven door Dorien Quik. Door kennis op te doen over de werking van de geest en woorden in ons hart op te nemen d.m.v. meditatie, ontstaat als vanzelf innerlijke vreugde, waardoor ons leven natuurlijk en van harte zal verlopen. Dit is de kracht van de innerlijke glimlach.

De maandagochtend ziet er als volgt uit:
– tot rust brengen van de geest
– thema: De kracht van de innerlijke glimlach
– korte uitspraken van de Boeddha: soetra’s
– meditatie innerlijke glimlach
– bespreking en afronding

Data:
15 en 29 januari
12 en 26 februari
11 en 25 maart
8 en 22 april

Tijd: 10.00 – 12.00 uur

Locatie: Prins Alexanderweg 54b, Huis ter Heide (Zeist)

Kosten:
De kosten bedragen € 120,- voor 8 lessen, inclusief koffie/thee, welke overgemaakt kunnen worden op bankrekening NL24 ABNA 0433 8541 62 t.n.v. Stichting Bodhisattva met vermelding van Introductiecursus. Stroom je later in dan worden de kosten van het aantal lessen aangepast.

Informatie en aanmelden: info@stichtingbodhisattva.nl of 06-22409645.