Een 3-daagse Boeddhavakantie

Op deze dagen kun je kennismaken met yoga vanuit de oude Tibetaanse Lu Jong traditie en je kunt de Metamorfosemassage, een zacht cirkelende massage op voeten, handen en hoofd zelf ervaren. Er vindt een stiltewandeling plaats en er wordt een film vertoond. Gezamenlijk wordt een zandmandala gemaakt.

Workshop 1
De Lu Jong Yogalessen van 9.30 – 10.45 uur worden verzorgd door Mariëtte de Kroon, die door o.a. Tibetaanse leermeesters is opgeleid en de Lu Jong docentenopleiding heeft afgerond. In de Tibetaanse yoga zit veel wijsheid van de natuur en de practice is gebaseerd op wijsheid, compassie en mindfulness. Lu Jong brengt je in het hier en nu en thuis in je hart. Er wordt gebruik gemaakt van vloeiende bewegingen, van aandacht en de adem. Op een verrassend eenvoudige, fijne en effectieve wijze open je je lichaam, je hart en je mind. De beoefening bevordert gezondheid en geluk.

Workshop 2
Film, zandmandala en stiltewandeling van 11.00 – 13.00 uur.
Per dag vindt een van de drie onderdelen plaats, die begeleid worden door o.a. Sjaak van Oostaijen en Theo Verheijde van Stichting Bodhisattva.
  – De film die op locatie wordt vertoond is “Buddha’s lost Children”. Prachtige filmbeelden en een fascinerend verhaal maken deze film tot een uniek en ontroerend portret van het leven in de Golden Triangle.

– De zandmandala wordt met elkaar gemaakt en betreft een zittende boeddha.
  – De stiltewandeling wordt gehouden in een dichtbij de locatie gelegen gebied.

Workshop 3
MetaMorfoseMassage o.l.v. Willy Westerhuis van 13.30 – 15.30 uur
Maak kennis met een unieke methode om tot ontspanning van binnenuit te komen. Zacht cirkelende bewegingen op de reflexzone van de wervelkolom op de voeten, de handen en het hoofd zorgen voor een natuurlijk herstel van het evenwicht tussen willen, voelen en denken. Het geeft ruimte in lichaam en geest, waardoor de levensenergie gaat stromen en je weer in je natuurlijke zachtheid en creativiteit kunt komen. Tijdens deze kennismaking kun je de dieptewerking ervaren als je deze massage ontvangt en geeft.
Alleen de sokken en schoenen hoeven uit.

Lunch

Er wordt gezorgd voor een gezonde, heerlijke, uitgebreide lunch die wordt klaargemaakt door Nicolien Bil. Van 13.00 – 13.30 uur.

Data:
maandag 22, woensdag 24 en vrijdag 26 augustus

Kosten:
3 workshops € 120,- incl. lunch, koffie en thee
2 workshops € 100,- incl. lunch, koffie en thee
1 workshop   €  60,- incl. lunch, koffie en thee

Locatie: Prins Alexanderweg 54b, Huis ter Heide

Aanmelden: Graag een email sturen naar info@stichtingbodhisattva.nl met vermelding van je naam en de gewenste workshop(s).
Bij te
weinig aanmeldingen kan een workshop worden geannuleerd.
Het bedrag gaarne voor 15 augustus overmaken op bankrekeningnummer NL24 ABNA 0433854162 t.n.v. Stichting Bodhisattva o.v.v. Boeddhavakantie.

Informatie: secretariaat tel. 06 28373039