Gyalwa Chaktri

Op zaterdag 15 en zondag 16 juni

De zienswijze van dzogchen aan de hand van de Gyalwa Chaktri

door Ponlop Tsangpa Tenzin Rinpoche

Tijd:       10.00 tot 16.00 uur

Kosten: € 100,-  inclusief koffie/thee en lunch

Info:      06-28373039

Ponlop Tsangpa Yungdrung geeft tijdens dit weekend onderricht over de zienswijze van dzogchen aan de hand van de Gyalwa Chaktri, een bön‐dzogchen‐ handboek uit de dertiende eeuw. De zienswijze wil zeggen het kader waarin de dzogchen‐beoefening geplaatst is. De vier thema’s die behandeld worden zijn: de universele basis, gewaar‐zijn, creatieve energie en de onscheidbare eenheid van deze drie. In dzogchen zijn theorie en beoefening onlosmakelijk met elkaar ver‐ bonden. Het onderricht is deze dagen dan ook ingebed in beoefening en een meditatie‐sessie aan het begin en het eind van de dag. Het onderricht is geschikt voor mensen met en zonder ervaring en wordt vertaald vanuit het Tibetaans in het Nederlands. Ponlop Tsangpa Yungdrung is de belangrijkste leraar van de Yungdrung Bön Academy of Higher Studies in het Triten Norbutse klooster in Nepal. Sedert 1986 wijdt hij zich aan het bestuderen van de negen paden van bön en de daarbij behorende vaardigheden. De heldere, levendige en toegankelijke manier waarop Ponlop Tsangpa Yungdrung onderricht geeft, zorgt voor een goede basis voor studie en beoefening thuis.

info: info@stichtingbodhisattva.nl of 06-28373039