Nieuwsbrief Metamorfosemassage

NIEUWSBRIEF METAMORFOSEMASSAGE april 2018

Onze activiteiten van de laatste maanden
In februari hebben we 4 dagen op de Gezondheidsbeurs en in maart 2 dagen op de Massagevakbeurs gestaan. Gelukkig kregen we hulp van een aantal enthousiaste oud-cursisten. We hadden een spandoek met een prachtige Boeddha erop tegen de achterwand, waardoor veel mensen bleven staan en zich vervolgens afvroegen wat een MMM inhield. Er was veel animo voor de MMM, en we waren blij dat we besloten hadden alleen de voeten te masseren, zodat veel mensen de massage hebben kunnen ervaren. Er was ontspanning alom!

In februari is er weer een basiscursus gegeven. De cursisten waren, net als jullie toen, enthousiast en hebben zich verwonderd over de wijsheid achter en de zachtheid van deze massage.

Op zaterdag 24 maart jl. hebben we een workshop gegeven voor deelnemers van het Cursusproject Bunnik. De mensen waren verrast over de stilte die ze van binnen hebben ervaren tijdens het geven en ontvangen van de massage.

En als laatste hebben we zaterdag 14 april jl. een Introductiedag in het centrum van de stichting gegeven. De dag verliep gezellig en sfeervol en er was veel aandacht voor de praktijk. De uitgebreide lunch maakte het compleet tot een verwendag!

Workshops en introducties
We zijn te allen tijde bereid om deze zachte massage, die zo helend werkt – ook voor kinderen –  te introduceren bij scholen, naschoolse opvang, asielzoekerscentra, hospices, verpleegtehuizen, ziekenhuizen, bedrijven etc. Dus als jullie suggesties hebben, wij horen ze graag!

Wil je eens op originele wijze een familiefeestje of samenzijn van kennissen organiseren: nodig ze uit voor een onvergetelijke workshop.

AGENDA:

Inloopmiddag in Huis ter Heide
Namens het bestuur wordt er op zondag 6 mei a.s. een informele, ontspannende middag georganiseerd waar iedereen naast informatie over het boeddhisme als levensfilosofie, kan genieten van een film, kennis kan maken met Dru- yoga en kan ervaren hoe ontspannen een metamorfosemassage kan zijn.

Voor meer informatie en je aanmelden, zie inloopmiddag

Geplande oefendag
Zaterdag 12 mei 10.00 – 13.00 uur

Heb je de laatste tijd niet veel gemasseerd, dan is dit dé gelegenheid om het geven en ontvangen van de MMM weer te ervaren. Uiteraard kun je dan ook terecht met eventuele vragen. Zelf graag handdoeken en dikke sokken meenemen.
Als bijdrage in de onkosten vragen we € 5,00.
Je kunt je aanmelden bij Paulien p.quik@solcon.nl of bellen via 06-22409645.
Als we geen aanmeldingen krijgen, is er niemand van ons aanwezig.

Data cursussen MMM
Vervolgcursus:            Zaterdag 9, 16 en 23 juni
Basiscursus:                Zaterdag 15, 22 en 29 september
Vervolgcursus:            Zaterdag 3, 10 en 17 november

Lijst van oud-cursisten
Als je met iemand wilt oefenen dan kun je je opgeven om op een lijst met (oud-)cursisten geplaatst te worden, zodat je zelf kunt zien wie bij jou in de buurt woont. Op deze lijst worden naam, woonplaats, telefoonnummer en e-mail gezet, zodat je dit onderling kunt regelen. Wil je op deze lijst vermeld worden dan kun je je opgeven bij Sylvia s.vanderlaan@kpnplanet.nl. De lijst wordt rondgestuurd als zich weer nieuwe mensen hebben aangemeld.

Rubriek ervaringen met de MMM
Een oom van mij had kanker en was in de laatste fase. Hij lag in een verpleegtehuis. We hadden het al heel vaak over voeding en de combinatie met kanker gehad. Toen vertelde ik dat ik de metamorfosemassage deed en dat dat ook gegeven werd in ziekenhuizen bij behandelingen van kanker. Dit wilde hij wel. Hij was toen al bedlegerig en had geen gevoel meer in zijn voeten. Die ging ik wel masseren. En hij zei dat hij zijn voeten voelde…..
Hij werd steeds  meer ontspannen. Ook zijn hoofd waar hij aan geopereerd was. Dat vond hij echt heel fijn.
De massage heb ik op zaterdag gegeven. Die maandag had hij een zware emotionele dag. Dinsdag is hij heel rustig weg gegleden.
Na dit alles heb ik mijn tante een half jaar later ook de massage gegeven. Ze wilde weten wat hij had ondergaan, omdat hij zo fijn t leven had verlaten. En het was heel fijn voor haar om zo het verlies te verwerken.

A3ana

Heb jij ook mooie ervaringen met de Metamorfosemassage en wil je hierover een stukje schrijven voor onze Nieuwsbrief of voor op de website, stuur dan een mail naar p.quik@solcon.nl. Alle ervaringen die met de MMM te maken hebben zijn welkom!